روشهای تدریس در نظام آموزش عالی با رویکرد کارآفرینی |
کد مقاله : 1376-IAEEA2020 |
نویسندگان |
مریم طهماسبی *1، مریم عامری2 1مدیرکل دفتر آموزش بهره برداران و مشاغل کشاورزی 2دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان |
چکیده مقاله |
نظام آموزشی هر کشور به عنوان مرجع رسمی ارائهی آموزش میتواند نقش مهمی در توسعۀ فرهنگ کارآفرینی ایفا کند. آموزش اثربخش، بهویژه آموزش کارآفرینی مستلزم فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرمافزاری مختلفی است که از جمله آنها میتوان به مدرسین کارآفرینی، فضای مناسب، محتوای آموزشی، منابع مطالعاتی اشاره نمود و از جمله مهمترین این الزامات، روش یا روشهای تدریس میباشد. با مطالعه تجربیات دانشگاهها و محققان مختلف در ایران و کشورهای جهان می توان شیوههای نوین و متنوعی در تدریس در آموزش عالی جستجو و انتخاب نمود که در راستای کارآفرین شدن دانشجویان آموزش عالی عمل مینماید. در این راه لازم است مدیریت نظام آموزش عالی تلاش نماید تا متناسب با انواع روشهای فعال، مدرسان از روشهای تدریس مناسب و نوین با رویکرد توانمدسازی و کارآفرینانه در آموزش استفاده کنند. در مقاله حاضر ضمن مطالعه ادبیات مرتبط با کارآفرینی سعی شده است با استفاده از روش بررسی اسنادی و رجوع به مقالات مختلف و بررسی دیدگاههای صاحبنظران در آموزش کارآفرینی، روشهای تدریس با رویکرد کارآفرینانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و پیشنهادهای کاربردی در این زمینه ارایه گردد. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه: روش تدریس کارآفرینانه، آموزش کارآفرینی، آموزش عالی، راهبردهای تدریس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |