مروری بر موانع آموزشهای فنی و حرفهای کشاورزی |
کد مقاله : 1266-IAEEA2020 |
نویسندگان |
شهریار کاظمی *1، علی احمدی فیروزجائی2 1گروه علوم کشاورزی - دانشگاه پیام نور واحد قائم شهر 2عضو هیأت علمی |
چکیده مقاله |
بین آموزش و توسعه رابطه نزدیک و تنگاتنگی وجود دارد. این رابطه به گونهای است که تقویت و گسترش هر یک از آنها موجب پیشرفت دیگری میشود. آموزشهای فنی حرفهای کشاورزی به عنوان یکی از مولفه های بهم پیوسته آموزش مستمر، برای درک اهداف فرهنگ صلح تاثیر بسیاری دارد. بر این اساس، مقاله حاضر ضمن مروری بر فعالیت دو مدرسه کشاورزی مظفری و برزگران در ایران به بررسی مشکلات و موانع توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای کشاورزی پرداخته شد. بررسیها نشان داد، موانع توسعه آموزشهای فنی و حرفهای کشاورزی شامل کمی تقاضای اجتماعی، عدم تخصیص منابع مناسب ، عدم رابطه مناسب آموزش فنی و حرفه ای با نیازهای توسعه و نیروی انسانی، عدم مدیریت مناسب است. لذا پیشنهاد میشود دست اندرکاران با تاکید بر مشکلات پیش رو اقدام عملی مناسب را در جهت رفع مشکلات ازجمله فقدان تقاضای اجتماعی، تخصیص مناسب منابع، تناسب آموزش با نیاز کشور و تربیت مدیران مورد نیاز برنامهریزی کنند. |
کلیدواژه ها |
موانع آموزش فنی و حرفهای، مدرسه مظفری، مدرسه برزگران. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |