کارآفرینی اجتماعی؛ چیستی، چرایی و چالشها |
کد مقاله : 1255-IAEEA2020 |
نویسندگان |
بهمن خسروی پور *1، خدیجه سلیمانی هارونی2 1دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان . 2دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان. |
چکیده مقاله |
در جهان با بحرانهای مالی، فقر پایداری و چالشهای زیست محیطی تاکنون کارآفرینی هرگز اینقدر مهم نبوده است. این بدین معنی است که امروزه کارآفرینی به عنوان یک گزینه استراتژیک برای تلاش جهت برعکس کردن چرخش نزولی چرخههای اقتصادی است، بنابراین کارآفرینی به عنوان محرک رشد اقتصادی تلقی شده و سازمانها مجبور شده اند که به جای اهداف کسب سود خالص راههایی برای اهداف اجتماعی تعبیه کنند. تحقیق در زمینه کارآفرینی اجتماعی یک موضوع رو به رشد شده است که در طول دهههای اخیر مورد توجه قرار گرفته است، اگرچه هنوز در مراحل اولیه توسعه است. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع در این مقاله با مرور منابع مکتوب و اینترنتی موجود به بررسی مبانی نظری موضوع کارآفرینی اجتماعی به تفضیل پرداخته شده است و ضمن تعریف آن و بررسی تاریخچه آن به معرفی عناصر این نوع از کارآفرینی پرداخته و در پایان چالشهایی که کارآفرینان اجتماعی با آن مواجهاند را برشمرده است. |
کلیدواژه ها |
کارآفرینی اجتماعی، چالش، کارآفرینی، سرمایه گذاری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |